zaterdag 30 augustus 2008

Hallo allemaal,

't is alweer een tijdje geleden dat ik iets van mij heb laten horen, dus tijd voor een update!
deze week was best wel druk:
overdag elke dag gaan 'werken' natuurlijk
en de woensdagavond stond er een avondje sauna op het programma.
de donderdag was er 'Joen Yƶ', oftewel Joensuu by night... overal in de stad waren er muziek- en dansoptredens, kunsttentoonstellingen, theater, ...




Heel leuk btw!

De vrijdag zijn we dan 's avonds met een aantal internationale studenten bij een Finse jongen thuis gaan eten en drinken. Het enige nadeel was dat die heeeeel ver woonde (1 uur fietsen ofzo :)) en dus zijn we vrij vroeg terug vertrokken.





Ondertussen groeit hier het internationale gezelschap ontzettend aan (zoals op de foto's te zien is). Maandag begint voor de internationals ook het schooljaar. 't is te zeggen de eerste week is er een orientation programme, waarin we uitleg krijgen over Finland, Joensuu, de universiteit en ook bijna 20 uur Finse les. Dus ik ga daar ook naartoe gaan, ook al moet ik niet.

Op het 'werk' gaat trouwens ook alles prima. Ik heb de literatuurstudie achter de rug en heb deze week een brochure over het project ontworpen. Mijn volgende opdracht is een dagprogramma uit te werken voor leerkrachten, zodat zij kennis maken met wat zij aan hun leerlingen moeten geven en hoe. Dus uitdaging genoeg ;)!
Op aanvraag ook een foto'tje van mijn bureau



Mijn collega (of baas?) is trouwens heel tof! Er wordt veel afgelachen en ze leert me elke dag zelfs een beetje Fins. We hanteren een stickertjessysteem op alle voorwerpen met de Finse naam ervan erop. Zeer grappig als andere Finnen binnenkomen en een beetje vreemd naar al die stickertjes kijken :)

Dan moet ik nog even melden dat mijn adres blijkbaar verkeerd is :s
het juiste is:
Sanne Vrancken
Verkkotie 4F 46c
80160 Joensuu
Finland

Zo, nu heb ik mijn afwezigheid meer dan goedgemaakt denk ik.
Voor al degenen die maandag weer naar school moeten of weer moeten gaan werken:
Geniet nog van de laatste vakantiedagen (en hopelijk is het bij jullie dan beter weer dan hier!)

Moimoi,
Sanne

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Sanne..
Ik dacht laat hier ook eens een reactie van mij achter!
hopelijk bevalt het je daar in finland, maar dat betwijfel ik niet ;-)
Lukt het fins praten al een beetje ondertussen?
Xxx u nicht Liesje

Anoniem zei

hoi Sanne,

Ik laat nog maar eens iets van mij horen. Het gaat goed met je in Finland zo te horen(lezen).hoe gaat het met je kamergenoten? Ik heb ze de groeten gedaan bij holder de bolder(of begeleidsters van de knabbeltjes). De laatste week van de vakantie is super geweest, maar spijtig dat je er niet bij was, want we hebben je gemist.
Ik ga stoppen met zeveren en geniet er nog van en maak er een fijne stage van.
tot binnenkort xxx Brigitte

Anoniem zei

hoi Sanne
We horen en lezen dat het je goed gaat.We missen je hier wel :geen tetterende dames onder ons slaapkamerraam die nog vanalles moeten vertellen voor ze naar huis gaan!!grapje het ga je nog goed ginder en tot hoors.Groetjes van Sandra,rudi ,Yade,Kobe en Baziel