donderdag 4 september 2008

Wat gaat de tijd snel!

Terve!

De tijd vliegt hier gewoon voorbij... Ik constateerde deze week dat ik al 2 weken hier ben en nog maar 10 weken mag blijven, maw ik zit al op 1/6de van mijn verblijf hier! En ik heb het gevoel dat ik nog niks heb gedaan :)

Deze week stond er het orientatieprogramma op 't menu. Dit bestond voornamelijk uit vele saaie toespraken, maar het werd (gelukkig) overgoten met een sausje van leerrijke finse lessen. Hoewel ik het gevoel heb dat ik terug bij meester Francis zit en al hakkelend en haperend mijn eerste woordjes Frans uitspreek, vind ik deze lessen best wel interessant (Het tempo ligt gelukkig wel iets hoger ;)). Ik heb me bijgevolg ook ingeschreven voor de vervolgcursus.

Woensdag bevond ik mij in hogere sferen (een 100tal km noordelijker) en ben ik op bezoek geweest in het Kivikeskus, oftewel Stone Center. Dit is een van de toeristische plaatsen die gebruik gaan maken van onze educatieve modules, dus zijn we daar eens gaan kijken en met die mensen gaan babbelen. Alleeja, ik ben vooral gaan kijken en Seija (de collega) is vooral gaan babbelen, want zoveel Fins ken ik nog net niet :).



En vandaag zijn we met mijn tutorgroep gaan minigolfen, want het was voor de verandering eens goed weer deze namiddag (zeker 15 graden;), wat zo ongeveer 5 graden meer is dan de voorbije dagen). Dus daar moeten we van profiteren hé!
Ik laat voor de rest de fototjes voor zich spreken.







Heihei,

Sansan

5 opmerkingen:

Anoniem zei

hoi Sanne
We hebben vandaag je kaartje aangekregen bij de opvang het was wel een verrassing hè. blijkbaar gaat het je daar goed en de tijd vliegt voorbij, geniet er maar van . Sarah is mama geworden van een dochtertje "Fran".Heel veel groetjes van ons allemaal en tot weder horen.

Rita

Anoniem zei

ey,
Amuseer u nog een heel goed daar in Finland éh!
En hopelijk lukt het steeds beter en beter met Fins te praten

sil

Anoniem zei

Heu, Sanneu!!!

Veul kneutebreute in Finland? Uf klinkt da Fins nie geleuijk zweuds?
Voor de rest alles goed daar in Finland?
En leut dei knappe gasteu meu rest!!!
Veul kneutebreutefun
Bremstraat 13
GRTJS

De fam. Vleeg!!XXX

Anoniem zei

Hey Sannie!

Keileuk die fotootjes! Dan kunnen we inderdaad beter volgen! Ik ben vooral onder de indruk van uwe bureau! Net echt!

Nog een beetje kotnieuws: Koen heeft twee muren knalblauw geverfd, hans heeft ruzie met Benny Buekenhout, Okke haar kamer is al ingericht, Rik is nog altijd samen met Gert en Yule vertrekt bijna naar Salou, de Waalse jongen emailt enthousiast, en ik...ik mis jou!

Verder meld ik ook met trots dat Pieter werk heeft in Evere (bij Brussel) jeuj! En hij heeft een auto gekocht: dus je kan in november met ons mee karren.

Heel veel lieve groetjes! Hou ons op de hoogte hé! En geniet ervan, want het is idd zo voorbij vooraleer je het weet.

Ahja, Leen en ik zijn ondertussen ook bij de voetbal! Hihi! We zoeken nog een kleine doch stoere verdediger...dus wij verwachten je als je terugbent!

Lieve groetjes, dikke kussen en heel veel liefs!!!

Stephanie zei

ha de Sanne!
ik ben lang niet zo literair onderlegd als de meeste van de reactieschrijvers alhier (om nog maar van jouw talent te zwijgen!). Desalniettemin doe ik een poging om je een superfijn 5/6de van het verblijf toe te wensen.
Hoewel ik ernaar uitkijk om volgende maandag bij SW te beginnen, heb ik stiekem toch ook wat spijt dat ik zelf niet in DK zit, zéker als ik jouw berichtjes lees. Maar da's allemaal niet zo erg want jij moet dan maar genieten voor mij erbij. :-)
Ik zal voorlopig wel alleen naar SW gaan. Maar ik kijk wel uit naar je komst! :-)
Dikke zoen