donderdag 21 augustus 2008

een week vol eerste keren

hoihoi!

een week vol eerste keren inderdaad: met stip op kop staat mijn eerste keer gaan "werken" gisteren! En nu is iedereen zeker razend benieuwd wat ik moet doen :)
Wel ik werk dus mee in het NEED-project. Dat is een internationale samenwerking tussen Finland, Ijsland, Noorwegen en Ierland met als bedoeling educatieve modules uit te werken voor toeristen die de plaatselijke natuurlijke trekpleisters bezoeken. Hier in Finland is dat onder andere een nabijgelegen nationaal park. Het project duurt normaalgezien drie jaar en is juist gestart... maw ik zal moeten terugkomen om het eindresultaat te zien ;). Wat ik nu concreet moet doen is literatuuronderzoek (de pedagoogjes onder ons zijn nu waarschijnlijk heel hard met mij aant lachen :))naar verschillende betekenissen van leren en leeromgevingen enz mbt toerisme. Vervolgens ga ik waarschijnlijk een brochure ontwerpen over het project om kinderen te ronselen die een het logo willen ontwerpen. En wat daarna mijn taak gaat zijn zal ik jullie nog laten weten als ik het zelf weet :).
Ik mag in elk geval ook al op bezoek bij verschillende scholen etc in de omgeving...
Mijn volgende `eerste keer´heeft gisteren plaatsgevonden... Mijn eerste keer sauna (in elk geval in Joensuu). Het was erg heet, maar ook erg gezellig samen met mijn flat-mates.



En vanavond mijn volgende `eerste keer´, namelijk de eerste keer het wasmachine gebruiken (Aiaiaiai). Of dat goed afloopt, zullen jullie de volgende keer horen ;)

Ciaociao

p.s. normaalgezien heb ik morgen internet, dan schrijf ik wat vaker en dan zal ik mijn mailtjes ook beantwoorden
p.s. op de foto zien jullie de drie flatmates: ikke, de duitse Alina en de Italiaanse Valentina

1 opmerking:

Anoniem zei

Waauw!

Sanne die voor de eerste keer zelf gaat wassen! Alle andere dingen klinken ook heel leuk, natuurlijk. :-)

Super dat je een beetje de (pedagogisch onderlegde) toerist mag uithangen. Nee, serieus, het klinkt heel tof wat je moet doen.

Hopelijk komen er nog veel leuke eerste keren! Doe het goed daar, wij duimen hier voor jou!

Dikke zoen

Tine

PS: we wachten vooral in spanning op "Sanne loopt voor de eerste keer kwijt in de grote stad", "Sanne gaat voor het eerst naakt in de sneeuw rollen" en "Sanne versiert eerste finse collega." Hihi!