maandag 6 oktober 2008

Het sneeuwt hier ...

... gele blaadjes! :)



We zijn alweer een weekje verder en mijn weersinformatie van voorbije week klopt van geen kanten meer (jammergenoeg). Alle bomen die vorige week nog gele blaadjes hadden zijn ze deze week massaal verloren. Gevolg is dat het hier echt af en toe lijkt of er een gele sneeuwstorm op je afkomt! :)
Ondertussen is het ook al om 19.00u donker (wat vrij vervelend is nu mijn lamp is gaan hemelen :)).
Ook de zon laat het regelmatig afweten op haar dagtaak. Tot mijn ongenoegen is de nieuwe plaatsvervanger meneertje regenwolk! Maw, 's morgens mag ik met mijn fietsje die leuke 'bergen' bestijgen in de regen ... bahbahbah!
Ach ja, hopelijk wordt het snel beter ... of verandert de regen in sneeuw! (of is het daar nog te vroeg voor?)ยต

Deze week is er eigenlijk niet veel speciaals gebeurd. Ik ben braafjes elke dag gaan werken (dat klinkt nog steeds raar :)). Ik heb alleen de grootste moeite om op tijd uit mijn bed te geraken, maar dat zal wel niemand verbazen :). 's Avonds is het hier regelmatig theeparty. De groep theedrinkers wordt ook elke keer groter... Onder het motto: 'Hoe meer zielen, hoe meer vreugd', heb ik daar absoluut geen problemen mee!
's Vrijdags hebben we de thee en koekjes ingeruild voor bier en popcorn en hebben we gekaart met onze franse buren... wat op het einde ontaardde in een heus popcorn gevecht :).



Voor zaterdag hadden we een fietstrip gepland naar een natuursite, genaamd 'bird tower'. Jammergenoeg regende het zaterdag zo hard dat niemand het zag zitten om 3 uur lang te fietsen in de gietende regen. Byebye plan... op naar nieuw plan: flexibel zijn heet dat dan. Nieuw plan was om samen filmpje te kijken en te gaan shoppen in de PRISMA (megagrote winkel waar ze aaaaaalles hebben en dat maar een kwartiertje fietsen is).

De zondag zijn mijn flatmaatjes gaan zwemmen, maar aangezien ik liever op het water zit dan erin heb ik hier vriendelijk voor bedankt! In de plaats ben ik samen met Sara (ook geen zwemfanaat denk ik) een tourtje gaan maken in de omgeving. We hebben onszelf eerst verdwaald en vervolgens heeft Sara (die een beter orientatievermogen heeft dan ik) de weg teruggevonden. We zijn gestrand in een wijk met allemaal alleenstaande mooie typisch Finse huizen. Het deed me een beetje aan de Bremstraat denken... op straat spelende kinderen, in de tuin werkende mama's, auto wassende papa's, ... .



Dan heb ik voor jullie ook nog een aanvulling op mijn wistjedatjes. Ik heb enkel het probleem dat ik er gedurende de dag keiveel nieuwe weet, maar als het er op aankomt, vergeet ik ze allemaal :s.

Wistjedat...

- er hier ontzettend veel eekhoorntjes vrolijk rondhuppelen (of springen, lopen, ...)
- de fietspaden hier erg veilig zijn (afgescheiden van de weg en superbreed)
- je enkel een voorlicht nodig hebt op de fiets
- het brood hier echt niet te eten is (en ik mij bijgevolg heb toegelegd op pasta, pasta en pasta :))
- veel oude mensen hier wandelen met nordic walking sticks
- ik deze week voor de eerste keer hier frietjes heb gegeten
- er hier overal gokmachines staan
- ...

Toedels,

Sanne

Geen opmerkingen: