zondag 12 oktober 2008

Druk-leuk-druk-leuk :)

Dag trouwe bloglezertjes :)

't Is weer tijd voor mijn verslagje van de week.
Hoewel ik eigenlijk niet veel ben gaan werken, was het drukdrukdruk!
Dinsdag mocht Sara 24 kaarsjes uitblazen en dat zijn we natuurlijk gaan vieren met veel eten en drinken :). Iedere genodigde moest iets te eten koken, dus we hadden veel keus. Mijn tomaat-mozarellabroodjes vielen in ieder geval in de smaak. Het was een lekker en zeer gezellig avondje! (ik heb er jammergenoeg wel nog geen foto's van)Dinsdag heb ik letterlijk een hele dag niks gedaan. Enkel in mijn bed gelegen en wat filmpjes en sites etc. bekeken. Reden: ik voelde me vrij ziekjes en had vooral veel pijn aan mijn goesting :). Ach ja, af en toe moet dat kunnen zekers!
Woensdag ben ik met frisse moed terug gaan werken en 's avonds genoten van een saunatje, evenals donderdag. Ik geraak daar volgens mij echt verslaafd aan... ik ga die wekelijkse saunabeurtjes serieus missen als ik terug in La Belgique ben. Ik heb al even gecheckt of het misschien in mijn budget zat om er zelf eentje te kopen in de nabije toekomst (lees: als ik werk heb), maar ik vrees dat ik genoegen zal moeten nemen met een 10-beurtenkaart van een plaatselijke sauna :).

Vrijdag was dan de start van een leuk Partyweekend. Al de Erasmussers troepten weer samen in de Villa -een pippilangkousachtig huis dichtbij het meer- voorzien van de nodige liters alcohol. Met andere woorden, er is goed gefeest ;)!
Zaterdag zijn Alina en ik naar een reggeafeestje geweest. Eens andere mensen ontmoet dan enkel Erasmussers (leuk!). En de muziek deed me denken aan de zomer (ook leuk!).
Vandaag, zondag, werden we om 12 uur opgehaald door twee Finse jongens, Mikko en Juho, met de auto (dat was ook alweer even geleden). We reden eerst naar Piernavaari, oftewel een van de hoogstepunten in de omgeving. Daar hebben we rondgewandeld/ omhooggeklauterd en genoten van het nog steeds prachtige Finse landschap. Vervolgens reden we verder naar een meer, wat trouwens ontzettend zuiver (drinkbaar) was, om opnieuw te genieten van de natuur. Ik merk hier trouwens echt wel dat ik een buitenmeisje ben :). Ik vind die uitstapjes heeeeerlijk! Na opnieuw een beetje rondklauteren reden we verder naar Mikko's ouderlijk huis. (De ouders waren weliswaar op vakantie :)). Daar hebben we samen pizza gemaakt en gegeten natuurlijk. En we hebben deze zalige dag afgesloten met kaartspelletjes/ met het spelletje met de sticker op het voorhoofd/ met pianospelen en zelfs met dansen (foxtrott alstublieft :)). Kortom: Zalig! (Btw. Mikko's huis + uitzicht vandaar is supermooi!)












En zo vloog het weekend om...

Verder heb ik het plezier te melden dat ik een reisje in het vooruitzicht heb!
24 oktober vliegen 9 internationale meiden naar....... RIGA, olleeej!! (Met dank aan Ryanair ;))
Looking forward...

En aangezien ik deze week heel hard gespaard heb, krijgen jullie nog enkele nieuwe wistjedatjes van mij. Leuk hé ;)

Wistjedat...

- verkeerslichten hier 's nachts niet werken
- hier dubbele beglazing wel heel letterlijk wordt opgevat (elk venster bestaat uit 2 verschillend te openen vensters achter elkaar - goed geisoleerd dus)
- ik de grootste ben hier op kot! (en ik er fier op ben ;))
- iedereen binnen in de lagere school altijd pantoffels moet dragen
- Finland stiekem niet tot Scandinavië behoort :o
- ik eindelijk de kortste weg naar de unief heb gevonden (halleluja!)
- ontzettend veel mensen hier ongegeneerd in het midden van de straat rochelen (jong-oud; man-vrouw; dik-dun... iedereen!)
- de dure alcohol voor veel Finnen, een goede reden is om een reisje te ondernemen vanuit Helsinki naar Talinn en daar massa's in te slaan (met dank aan Marjolein ;))
- ik deze week mijn tanden met haarconditioner heb gepoets ipv met tandpasta... bahbah!!


Tot zover mijn verhaaltje van de week!

Zoen,

Sanne

2 opmerkingen:

Anoniem zei

klinkt tof allemaal. hopen boeiender dan mijn leven hier (jaloerse blik) ;-) ik wens het u toe sanneke - geniet ervan!!!
S.

Unknown zei

Ah ik zie dat ge iets hebt toegevoegd ;) flink zo! En wat is dat van die haarconditioner? :D Ik heb luidop moeten lachen!