maandag 29 september 2008

Alweer bijna oktober...

Hoihoi!

we zijn alweer een weekje verder :)
ik blijf mezelf herhalen, maar het gaat precies elke week sneller!

Ik heb precies al lang niks meer geschreven en ik moet stiekem hard nadenken over wat ik allemaal gedaan heb voorbije week.

Aja, de week begon hier in Finland eigenlijk een beetje in mineur. Jullie zullen waarschijnlijk wel op de hoogte zijn van de schietpartij in de Finse school en de daaropvolgende dreigingen op andere scholen. Er werd hier over niet veel anders meer gepraat... Het raakte heel Finland. Getuige hiervan was de dag van nationale rouw dinsdag, waarbij over heel Joensuu/ Finland allemaal Finse vlaggen halfstok hingen.



Ikzelf had eigenlijk wel een gezellige avond maandag. We hadden weeral een etentje met z'n allen. Deze keer stond er Deutsche käsesüppe (geen idee hoe je het schrijft) op het menu. Gevolg door Vlaamse appelcrumble :). Njammienjammie!

Dinsdag en woensdag waren heel erg leuke werkdagen. Nieuwe taken gekregen enzo. Donderdag dan een evaluatiegesprek gehad met de professor. Blijkbaar doe ik alles perfect ;), want ze kon geen één werkpuntje voor mij bedenken, jihaa! Tja, ge hebt da of ge hebt da nie hé. Neenee, grapje!! De prof krijgt van mij enkel alle documenten enzovoort die ik heb afgewerkt en ze heeft me eigenlijk zelf nog maar nauwelijks bezig gezien... Dus, niet moeilijk dat ze niets wist te zeggen. Maar goed: "You're worth gold" is altijd fijn om te horen ;).



Dan donderdag ook nog slecht nieuws gehad. Eén Tsjechische jongen van onze vriendengroep (Petr) moest zo snel mogelijk terug naar huis vertrekken :s. Hij had buiten zijn wil om problemen met zijn learning agreement (omdat er hier vakken niet gedoceerd werden dit semester die hij wel wou volgen en hij bijgevolg geen geschikte vervangvakken vond). Dit was echt wel een domper op al de feestvreugde hier. Hij is namelijk echt nen toffe met ongelooflijke grappige humor EN hij maakte overal films van! Grappig hoor om jezelf naderhand terug te zien. Ze zijn alleen te groot om hier te uploaden, dus jullie zullen moeten wachten tot ik terugben! Maar dus, hij is vandaag vertrokken :(. Speciaal voor hem zijn we dan gisteren naar Utra geweest (juist ja, het eiland) en hebben daar een vuurtje gemaakt en wat gegeten en gedronken. Gevolg is wel dat alles wat ik aanhad nu verschrikkelijk stinkt naar gerookt spek ofzo... Zelfs mijn chakosj(?). Ik zal bijgevolg weer eens een date moeten regelen met het wasmachine.



En voor de rest hebben we hier de fun in het spelen van kaartspelletjes ontdekt. Vooral het spelletje van in Oostenrijk van Annelies (ik weet de naam niet meer) kan op heel veel bijval rekenen.

Oja, we zijn zaterdag ook nog gaan kijken naar een typische Finse sport, namelijk Flourball. De spelregels waren moeilijk te volgen, maar het doel was in elk geval om met uw hockeystick de ball in de goal van de tegenparty te krijgen :). Het gekke was alleen dat ze zo ongeveer om de 2 minuten andere spelers op het veld zetten. Uiteindelijk is Joensuu wel dik verloren tegen Helsinki, maarja meedoen is belangrijker van winnen hé!



Nog even een beetje natuurkundige info:
De blaadjes aan de bomen zijn hier ondertussen bijna allemaal geel.
Het is hier gemiddeld 7 graden overdag.
De wind waait ontzettend hard. (niet leuk 's morgens op de fiets)
Maar van regen is er geen sprake (gelukkig).
En 't is hier al om 19h30 donker.
't Is ma dat jullie op de hoogte blijven hé :)


Zo, dag vriendjes en vriendinnetjes,
dat was het dan alweer!

Sannie

Geen opmerkingen: