dinsdag 21 oktober 2008

Nog maar 27 dagen...

Terve!

We zijn al weer een dikke week verder sinds mijn laatste berichtje en ondertussen is ook mijn laatste maand in Joensuu aangebroken. Met andere woorden, het duurt nu echt niet lang meer eer ik jullie allemaal terug kan zien :)!

Eens zien wat ik te vertellen heb...
Voorbije week stond voornamelijk in het teken van mijn Fins eindexamen donderdag. Ik had de woensdag vrijaf genomen om te leren en ben dan ook flink achter mijn boeken gekropen in de bibliotheek (wegens geen 'internet-temptation' daar). De studieruimte van de bib is wel grappig... allemaal kleine 1-persoons bureautjes naast/tegenover elkaar met elk een eigen bureaulamp. Ik zal als ik er nog eens kom een foto ervan maken. Donderdag was het dan D-day! We kregen twee uur voor het examen, maar na 1,5 uur waren er al velen klaar. Ik ook. Ik ben gisteren al naar de punten kunnen gaan kijken. Die worden hier zoals in de Amerikaanse films opgehangen in de universiteitsgang :).
En jawel hoor geslaagd! Hihaa... Ik had stiekem zelfs 5/5. Eigenlijk is het voor mijn studie helemaal niet belangrijk. De KUL weet zelfs niet dat ik dat vak volgde, maar voor mezelf wou ik toch eens testen hoeveel ik bijgeleerd had. Genoeg dus :) Bijgevolg heb ik mezelf donderdagavond getrakteerd op een Finse film, Pigs and Pearls, georganiseerd door de Student Union. Leuk was dat die gedeeltelijk in Joensuu was gefilmd, dus we herkenden sommige plaatsen.
Zaterdag zijn we gaan bowlen. Jammergenoeg regende het pijpenstelen, dus we waren doorweekt eer we er waren! Maar na een warm theetje, hebben we dan toch 1,5 uur lang leuk gespeeld :). Na een half uur werd het zelfs cosmobowling, bij ons bekend als discobowling. Dus boenkeboenkemuziek en flikkerlichten... Party!! :)
(voor de nieuwsgierigen, ik was trouwens de eerste game gewonnen! hihi)




Zondag hebben we gedaan of we rasechte Finnen zijn. We zijn gaan 'Ijszwemmen'. Er lag weliswaar nog geen ijs op het meer, maar het was toch al aardig koud (6 graden). Als ik 'e piêjke' gehad zou hebben, zou het er waarschijnlijk afgevroren zijn ;). Gelukkig konden we ons elke keer terug opwarmen in de heeeeete sauna (80 graden). Van contrasten gesproken! Na de sauna/ het meerzwemmen werden we door de plaatselijke ijsberenclub getrakteerd op koffie en koffiekoeken... De perfecte afsluiter van de week!






Maandag en vandaag terug gaan werken en mijn vrije tijd werd voornamelijk gevuld door cadeautjesshoppen, theeparties houden en essays van kotgenoten verbeteren (zo kan ik mijn leerkrachtvaardigheden al een beetje uittesten hé).
Dan ben ik vanaf morgen helemaal in vakantiestemming (in zoverre dat ik dat hier nog niet was)! Ik vertrek namelijk naar Rovaniemi (jaja in Lapland, daar waar de Kerstman woont!). Voor al degene die dit nog lezen voor morgen mogen mij hun kerstverlanglijstjes doorgeven, ik zal ze persoonlijk aan de kerstman overhandigen! Het gaat wel 'afzien' worden. Ik moet namelijk 16 uur in de trein zitten!! Holleej! 't Is gelukkig 's nachts, hopelijk kan ik een beetje slapen! Ik ga trouwens alleen gaan, want al de anderen hebben les en willen gaan wanneer het sneeuwt. Wat goed te begrijpen is trouwens! Maarja dan ben ik al laaaang terug in België vrees ik. Maar ik zie het helemaal zitten! Zelf mijne plan trekken is namelijk een van mijn specialiteiten... Ons Miranda zegt dat ook altijd ;).

Goed ik ga jullie laten...
Er wacht een verjaardagsfeestje op mij :) (Oktober is blijkbaar een productieve maand - later meer daarover)

Dikke kus en tot vlug!

Sanne

Geen opmerkingen: