maandag 10 november 2008

Nog precies één week...

... en ik ben terug op Belgische bodem.
De 'lange schoolreis' (zoals sommigen het noemen ;)) zit er dus bijna op!
Het begint langzaam maar zeker hier door te sijpelen. 't Wordt een week vol laatste keren (in tegenstelling tot de eerste week hier). Laatste keer sauna, laatste keer feestje, laatste keer werken, laatste keer op de foute bus stappen, laatste keer dat mijn kotgenoten mijne wekker vervloeken (of toch mijn Finse :))...

Maar goed, que sera, sera... whatever will be, will be!
Dus ik geniet nog even van al het moois dat komende week voor mij in petto heeft. In elk geval ga ik woensdag al naar de sauna, ga ik donderdag naar een concert hier in Joensuu en heb ik vrijdag mijn afscheidsfeestje... Dus ik zal me hier niet vervelen!

Van toekomst naar verleden... mijn weekend was ook goed gevuld en vooral heeeel leuk!
Vrijdagavond ben ik met mijn collega bij mijn professor gaan eten. Geen stijf gedoe ofzo, gewoon gezellig getafeld (met wijn, mmm!). De prof had zelf gekookt (5 gangen :)). Het was gezond, veel en lekker! Meer verlang ik echt niet ;). Vervolgens ben ik met nog enkele andere Eras-mussen naar een cafeetje in het centrum geweest, waar ze live optredens hadden. Leuke muziek, leuk gezelschap, alleen enkele zatte vervelende Finnen, maarja die konden we wel aan!




Zaterdag overdag een filmmarathon gehouden, enkele klassiekers gekeken. Het gat in mijn cultuur wordt kleiner en kleiner. 's Avonds zijn we dan bij Juho gaan pasta eten en hebben we een hele avond (of toch ongeveer) Panthomime gespeeld. Je weet wel, dat spelletje met uitbeelden. We hebben ons regelmatig een kriek gelachen! Heel tof!





Zondag hebben we een poging gedaan tot het bakken van pullas. Pullas zijn een soort van typische finse zoete broodjes en smaken normaalgezien heel lekker. Je hoort me al aankomen zekers... Onze pullas waren dus grandioos mislukt! Ik zeg dat er teveel bloem in het deeg zat. Serena beweert dat het de boter was. (Rara, wie was verantwoordelijk voor welk deel :)). In elk geval, het deeg wou niet rijzen. Resultaat waren kanonskogels van deeg waarmee gemakkelijk enkele eekhoorns dood gegooid konden worden. Wel jammer natuurlijk aangezien we om 4 uur de andere Belgische Erasmussers op bezoek kregen. Kwestie van hen nog vlug te leren kennen voor ik terug naar huis ga :). Niettegenstaande de mislukte pullas, was het een geslaagd belgenfeestje! 's Avonds nog een filmpje gekeken en zo vloog het weekend om!










Tot slot nog enkele opgespaarde wistjedatjes (de allerlaatste)

Wistjedat...
- eekhoorntjes hier ondertussen grijs zijn geworden (ipv rosbruin)
- iedereen hier reflectoren draagt op zijn jas/tas ... (anders draag je een 'zelfmoordoutfit' naar 't schijnt)
- ze hier deze tijd van het jaar 'zwarte sneeuw' op de straten hebben en dan ontzettend gevaarlijk is (ze bedoelen aangevroren slibberige wegen)
- het hier zondag vaderdag was
- ze hier speciale steps hebben voor oma's (of heb ik dat al gezegd?)

That's it!

Moimoi, Sanne!

1 opmerking:

Anoniem zei

toppie
ge beleeft daar écht de tijd van uw leven hè.
geniet van de laatste keren en kom dan maar vol verhalen terug. dan kunt ge mij amuseren op de stage daarmee. Hihi

tot gauw.

(p.s.: laat je vluchtnummer eens weten voor volgende week aub?)

S.
x